GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

MINISTERUL CULTURII

A A A

Anunț de finalizare a a procesului de evaluare a proiectelor depuse la concursul de subvenții

Publicat:08.07.2025 - 09:56

În conformitate cu prevederile Legii 50/2024 cu privire la Fondul pentru subvenționarea mass-mediei și a Regulamentului privind procedura de desemnare a beneficiarilor de subvenții, de alocare și distribuire a mijloacelor Fondului, de monitorizare și evaluare a utilizării subvențiilor alocate instituțiilor mass-media aprobat prin Ordinul Ministrului Culturii nr. 94 din 10.04.2025, Ministerul Culturii anunță finalizarea procesului de evaluare a propunerilor de proiect depuse în cadrul primului apel de proiecte din cadrul Fondului de subvenționare mass-media.

În urma acestei etape, în conformitate cu Procesul-verbal nr. 7/2025 din 3 iulie 2025, Consiliul de experți a selectat 15 proiecte care urmează a fi finanțate din Fondul de subvenționare a mass-mediei.

Nr

Instituția mass-media

Instituția mass-media

Titlul
proiectului

Subvenția alocată, mii lei

19

AO ,,Tarsmi”

Tuk.md

M.E.D.I.A-Media exprimă democrație, identitate și apartenență

211,90

16

AO ,,Sud-Est Media”

Moldova.org

Povești care ne apropie: Eseuri și jurnalism narativ pentru o societate empatică și
conectată

249,83

49

AO ,,Vocea Nordului”

Nordinfo.md

Combaterea dezinformării, promovarea democrației și integrării europene în nordul Republicii Moldova

212,50

51

«LV-Topal» SRL

Bas TV

Vocile femeilor din Basarabeasca: Depășirea stereotipurilor și consolidarea comunității

250,00

37

AO ,,Media-Grup Meridian”

Eco FM

Mediul în dezbatere – conștientizare prin dialog spre integrare europeană

212,42

38

Albasat SRL

Albasat TV

Mass-media locală în sprijinul promovării imaginii Republicii Moldova, valorilor
europene și a democrației

250,00

41

,,Vocea Media” SRL

Vocea Basarabiei

Patrimoniale (Sezonul 4)

499,91

39

Publicația Periodică „Natura” SRL

Natura

Revista Natura – o punte între ecologie, cultură și patrimoniu

211,55

52

Publicația periodică ,,Ziarul Nostru Web” SRL

Ziarul nostru

Moro Mahalajiu: voci, chipuri, povești din comunitatea romă

250,00

53

Pro Media SRL

Media TV Cimișlia

Știri Alternative în limbajul mimico-gestual (LMG)

210,30

33

,,SFC Media” SRL

Star TV

Portret de Țară

499,80

44

Noroc Media

Noroc TV

Dimineți cu Dor

499,75

56

Publicația periodică „Glia Drochiană”

Glia Drochiană

Glia care ne unește: Presa locală pentru coeziune, adevăr și valori naționale

228,49

4

,,Exclusiv Media” SRL

Exclusiv TV

Moldova Agrară Europeană

495,00

42

PPR ,,Unica Prima Revistă Online” SRL

Unica.md

Emisiunea „Uși deschise” cu Aura

247,85

 

Cele mai multe dintre propunerile de proiect selectate vizează susținerea produselor media și coproducțiilor media locale/regionale, fiind urmate de cele care se referă la: promovarea imaginii Republicii Moldova, a valorilor naționale, statului de drept, democrației și a integrării europene; promovarea domeniilor de interes social general (cultura autohtonă, memoria istorică, sportul, protecţia mediului, economia, specificul şi produsele locale) şi promovarea incluziunii şi coeziunii sociale, inclusiv prin produse mediatice în limbile minorităţilor naţionale.

Ministerul Culturii mulțumește tuturor instituțiilor media care au depus proiecte în cadrul acestui prim apel, apreciind implicarea și angajamentul acestora față de obiectivele promovării valorilor naționale și dezvoltării mass-mediei din Republica Moldova.

De asemenea, încurajăm instituțiile media să participe activ și la a a doua ediție a concursului de proiecte care va fi organizat în curând, continuând astfel să contribuie la consolidarea unui sector media profesionist și independent în Republica Moldova.