Anunț de finalizare a a procesului de evaluare a proiectelor depuse la concursul de subvenții
În conformitate cu prevederile Legii 50/2024 cu privire la Fondul pentru subvenționarea mass-mediei și a Regulamentului privind procedura de desemnare a beneficiarilor de subvenții, de alocare și distribuire a mijloacelor Fondului, de monitorizare și evaluare a utilizării subvențiilor alocate instituțiilor mass-media aprobat prin Ordinul Ministrului Culturii nr. 94 din 10.04.2025, Ministerul Culturii anunță finalizarea procesului de evaluare a propunerilor de proiect depuse în cadrul primului apel de proiecte din cadrul Fondului de subvenționare mass-media.
În urma acestei etape, în conformitate cu Procesul-verbal nr. 7/2025 din 3 iulie 2025, Consiliul de experți a selectat 15 proiecte care urmează a fi finanțate din Fondul de subvenționare a mass-mediei.
|
Nr |
Instituția mass-media |
Instituția mass-media |
Titlul
|
Subvenția alocată, mii lei |
|
19 |
AO ,,Tarsmi” |
Tuk.md |
M.E.D.I.A-Media exprimă democrație, identitate și apartenență |
211,90 |
|
16 |
AO ,,Sud-Est Media” |
Moldova.org |
Povești
care ne apropie: Eseuri și jurnalism narativ pentru o societate empatică și |
249,83 |
|
49 |
AO ,,Vocea Nordului” |
Nordinfo.md |
Combaterea dezinformării, promovarea democrației și integrării europene în nordul Republicii Moldova |
212,50 |
|
51 |
«LV-Topal» SRL |
Bas TV |
Vocile femeilor din Basarabeasca: Depășirea stereotipurilor și consolidarea comunității |
250,00 |
|
37 |
AO ,,Media-Grup Meridian” |
Eco FM |
Mediul în dezbatere – conștientizare prin dialog spre integrare europeană |
212,42 |
|
38 |
Albasat SRL |
Albasat TV |
Mass-media
locală în sprijinul promovării imaginii Republicii Moldova, valorilor |
250,00 |
|
41 |
,,Vocea Media” SRL |
Vocea Basarabiei |
Patrimoniale (Sezonul 4) |
499,91 |
|
39 |
Publicația Periodică „Natura” SRL |
Natura |
Revista Natura – o punte între ecologie, cultură și patrimoniu |
211,55 |
|
52 |
Publicația periodică ,,Ziarul Nostru Web” SRL |
Ziarul nostru |
Moro Mahalajiu: voci, chipuri, povești din comunitatea romă |
250,00 |
|
53 |
Pro Media SRL |
Media TV Cimișlia |
Știri Alternative în limbajul mimico-gestual (LMG) |
210,30 |
|
33 |
,,SFC Media” SRL |
Star TV |
Portret de Țară |
499,80 |
|
44 |
Noroc Media |
Noroc TV |
Dimineți cu Dor |
499,75 |
|
56 |
Publicația periodică „Glia Drochiană” |
Glia Drochiană |
Glia care ne unește: Presa locală pentru coeziune, adevăr și valori naționale |
228,49 |
|
4 |
,,Exclusiv Media” SRL |
Exclusiv TV |
Moldova Agrară Europeană |
495,00 |
|
42 |
PPR ,,Unica Prima Revistă Online” SRL |
Unica.md |
Emisiunea „Uși deschise” cu Aura |
247,85 |
Cele mai multe dintre propunerile de proiect selectate vizează susținerea produselor media și coproducțiilor media locale/regionale, fiind urmate de cele care se referă la: promovarea imaginii Republicii Moldova, a valorilor naționale, statului de drept, democrației și a integrării europene; promovarea domeniilor de interes social general (cultura autohtonă, memoria istorică, sportul, protecţia mediului, economia, specificul şi produsele locale) şi promovarea incluziunii şi coeziunii sociale, inclusiv prin produse mediatice în limbile minorităţilor naţionale.
Ministerul Culturii mulțumește tuturor instituțiilor media care au depus proiecte în cadrul acestui prim apel, apreciind implicarea și angajamentul acestora față de obiectivele promovării valorilor naționale și dezvoltării mass-mediei din Republica Moldova.
De asemenea, încurajăm instituțiile media să participe activ și la a a doua ediție a concursului de proiecte care va fi organizat în curând, continuând astfel să contribuie la consolidarea unui sector media profesionist și independent în Republica Moldova.
